Kurumsal

İmalat Yönetimi

  • » Ham Madde

    Üretimimizde temel olarak ithal, eksiz vaslenmiş çember kullanılmaktadır.

    Avrupa’dan birçok farklı tedarikçiden hammadde ithal eden firmamızın bu konuda geniş bir tedarikçi ağı bulunmaktadır. Standart üretimlerimizde kullanmış olduğumuz ham maddeler; malzeme analizleri raporları ve EN10204 3.1 sertifikaları ile ithal edilmekte olup, kalite standartlarımız gereği izlenebilirlik adına ürün seri numaraları ile eşleştirilerek kayıt altında tutulmaktadır. Özel imalat ürünlerde ise; dişlilerin kullanım alanlarına göre; aşağıdaki (EN10204 3.2) sertifikasyonlardaki ham maddeler kullanılmaktadır.

    • Bureau Veritas
    • I.S.P.E.S.L.
    • Lloyd’s Register of Shipping
    • T.U.V.
    • Det Norske Veritas
    • Germanischer Lloyd
    • American Bureau of Shipping
    • RİNA

    Kullanım alanlarına göre hafif seri olarak adlandırılan küçük çaplı ürünlerde kıvırma malzeme de kullanılabilmekte olup, bu malzemenin kıvırma ve normalizasyon işlemleri kendi tesislerimizde yapılmaktadır.

  • » Kaplama

    TİBET MAKİNA sektörel ihtiyaçlar doğrultusunda üretmiş olduğu dişli ve rulmanlar üzerine çeşitli yüzey kaplamalarını uygulamaktadır.
    Kaplama prosesindeki temel amaç; ürüne kulanım yeri ve çalışma şartlarına göre yüzey koruması sağlamak, dolayısıyla da dayanımını artırmaktır.

    TİBET MAKİNA’DA YAPILAN KAPLAMA İŞLEMLERİ

    1) Sert Eloksal Kaplama:

    Tank Ebatları: 4000 x 4000 x 200 mm
    Çalışılan Standartlar:
    MIL-STD-8625 Tip-III Class- I, Sert Eloksal Kaplama
    MIL-STD-8625 Tip II Class- I, Eloksal kaplama

    2) Kumlama:

    Standart DIN 8567 ISO 8501-1

    3) Sıcak Çinko Püskürtme İle Kaplama:

    Tesis Ebatları: Ø3200 mm kadar ring malzemelerine kaplama yapılır.
    Çalışılan Standartlar: EN 22063

    4) Mangan Fosfat Kaplama:

    Tank Ebatları: 2300 x 1200 x 550 mm
    Çalışılan Standartlar: TS EN 12476

    5) Çinko Bikromat Kaplama:

    Çalışılan Standartlar: TS EN 2081 metalik ve diğer inorganik kaplamalar. Demir veya çelik üzerinde ek tedaviler ile çinko elektrolitik kaplama

    6) Kimyasal Pasivasyon:

    Çalışılan Standartlar: ASTM A967 – 05E2 Paslanmaz çelikler için kimyasal pasivasyon

    7) Alüminyum Dişli Yüzeyine Kromat Kaplama:

    Çalışılan Standartlar: MIL-STD-C-5541, Sınıf 1 A standardına uygun alüminyum dişli yüzeyine kromat kaplama

    8) Sert Krom Kaplama:

    Çalışılan Standartlar: Sert krom korozyon direnci kontrolü TS EN 10289


    ASKERİ STANDART

    MIL-P-8585 (TT-P1757) Zinc chromate primer
    MIL-C-8514
    MIL-C-83286

  • » Montaj

    Yatağın makineye bağlandığı yüzeyler düzgün ve işlenmiş olmalıdır. Kaynak gerilimleri, boya kalıntıları, çapak vs. gibi yatağın dönmesini engelleyecek etkenler mutlaka giderilmelidir. Montaj öncesi oturma yüzeyleri kesinlikle kontrol edilmelidir.

    Bununla ilgili oturma yüzey toleransları Tablo 1’de gösterilmiştir.

    OTURMA YÜZEY TOLERANSLARI
    Rulman
    Eksen Çapı
    Tek Sıra Küresel
    Bilyalı Yataklar
    Çift Sıra
    Küresel Bilyalı
    Yataklar
    Masuralı
    Yataklar
    0-500 0.10 0.15 0.07
    500-1000 0.15 0.20 0.10
    1000-1500 0.19 0.25 0.12
    1500-2000 0.22 0.30 0.15
    2000-2500 0.25 0.35 0.17
    2500-4000 0.30 0.40 0.20

    Tablo 1


    Montajda kesinlikle dolgu malzemesi, şim vs. ürünler kullanılmamalıdır. Yatak yüzeye bağlandıktan sonra, birkaç tur döndürülmeli ve bir sıkma olup olmadığı kontrol edilmelidir.

    Montaj sırasında DIN 267’ye uygun 10.9 cıvata kullanılmalı ve Tablo 2’deki toleranslarda sıkılmalıdır. Sıkma işlemi Şekil 1’de görüldüğü şekilde yapılmalıdır.


    CIVATALAR İÇİN TORK DEĞERLERİ
    Anma Çapı 8.8 10.9 12.9
    Diameter (Metric) Tork (Nm) FM (N) Tork (Nm) FM (N) Tork (Nm) FM (N)
    M6X1 10.00 9000 14.00 13200 16.00 15400
    M8X1,25 23.00 16500 34.00 24200 40.00 28500
    M10X1,5 45.00 26000 67.00 38500 77.00 45000
    M12X1,75 80.00 38500 115.00 56000 135.00 66000
    M14X2 125.00 53000 185.00 77000 215.00 90000
    M16X2 195.00 72000 285.00 106000 335.00 124000
    M18X2,5 280.00 91000 395.00 129000 465.00 151000
    M20X2,5 395.00 117000 560.00 166000 655.00 194000
    M22X2,5 540.00 146000 770.00 208000 900.00 243000
    M24X3 680.00 168000 970.00 239000 1130.00 280000
    M27X3 1000.00 221000 1420.00 315000 1670.00 1670.00
    M30X3,5 1360.00 270000 1930.00 385000 2260.00 450000
    M33X3,5 1850.00 335000 2630.00 480000 3080.00 560000
    M36X4 2380.00 395000 3380.00 560000 3960.00 660000

    Tablo 2

  • » Sertlik Aralığı

    Sertlik aralığı, rulman yatağındaki sertleşmenin başladığı ve bittiği yer arasında kalan bölgedir. (S) harfi ile tanımlanır ve markalanır. Markalama işlemi, montaj sırasında yatağın oturma yüzeyi dışında kolay görülecek yerlere veya tapa yerine yapılır. Montaj sırasında bu bölge, ana yük taşıma alanları dışında kalmalıdır.

    Şekil 2

  • » Pinyon

    Geometrik yönden doğru profillere ve teorik olarak yeterli dişlilere rağmen yüksek stres altındaki dişlilerde kavrama sorunlarıyla karşılaşmak mümkündür. Şekil 3’te gösterildiği gibi çark dişi yan yüzeyinde “aşınma” ya da “çentme” meydana gelebilir. Bu durum özellikle, pinyon uç kenarlarının kazıyıcı görevi gördüğü sertleştirilmiş pinyonlarda oluşur. Çeşitli sebepler söz konusu olabilir.

    Çoğu döner tahrik ünite üstten sarkacak şekilde bir düzlemde monte edilir ve böylelikle pinyon milindeki sapmaların önüne geçmek mümkün olmaz. Bu durum, yüksek kuvvetlerde aynı zamanda pinyon mili ile yatak oturma yüzeyi arasında elastik deformasyonlara da yol açar. Bu türden deformasyonlar kavrama sorunlarını da beraberinde getirebilir.

    Belirtilen bu üç önemli faktör pinyon uç kenarına etki eden yüksek yüklere yol açar ve yağlayıcı tabakasında yırtılmaya sebep olabilir. Doğrudan metal teması çentilme etkisini artıracaktır.

    Geçmişte ara sıra meydana gelmiş olan hasarlar, pinyon ucunda ve pinyon uç kenarında bir yarı çap temin edilmesiyle önlenebilir. Pinyon ucunun azaltılması yüksek hızlı dişli mekanizmalarındaki vibrasyon (gürültü) etkilerinin düşürülmesi için bir çözüm haline gelmiştir. Yapılan araştırmalar, aşırı yük şartları altındaki uygulamalarda aşağıda verilen formüle göre eksiltme yapılmasını öngörür.


    Pinyon ile dişli arasındaki boşluk şekil 5’te gösterildiği gibi hesaplanır.
    Yataklar üzerindeki dişlerde mavi boyalı yerlerden ayar yapılması gerekmektedir.

  • » Ambalajlama, Depolama ve Nakliye

    Standart ambalaj şekli oda sıcaklığında 2 yıla kadar koruma sağlar.

    Yatağın dış yüzeyi TECTYL 506 veya OKS 500 koruyucu yağ ile kaplandıktan sonra, yatak özel nem alıcı koruyucu bir kağıt ile sarılarak ambalajlanır. Ürün tahta palet üzerine sabitlenerek sevkiyata hazır hale getirilir.

    Taşınacak ürünün özelliğine ve müşterinin talebine göre; özel taşıma aparatları veya özel kasalar da yapılabilmektedir.

     

© 2015 -2022 / Tibet Makina Sanayi ve A.Ş. | Kişisel Verileri Saklama ve İmha Politikası | Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikası

Tüm bilgiler TİBET MAKİNA’ya aittir izinsiz kullanılamaz, yayınlanamaz. TİBET MAKİNA tüm değişiklik haklarını saklı tutar.

Tasarım & Uygulama: Aynur Uğurlu